Formula 1 2025: Η βροχή ξεγύμνωσε τις αδυναμίες της RB21 στο Silverstone

Η Red Bull ρίσκαρε με ένα set up στο μονοθέσιό της για στεγνό οδόστρωμα, αλλά η βροχή στο Silverstone αποκάλυψε τα προβλήματά της.
Η Red Bull επέλεξε ένα επιθετικό στήσιμο με χαμηλή κάθετη δύναμη, σχεδιασμένο για στεγνές συνθήκες πίστας. Όμως, ο βρεγμένος αγώνας του Silverstone ανέτρεψε τα σχέδιά της. Ο Μαξ Φερστάπεν, ξεκινώντας από την pole position, βρέθηκε τελικά 5ος στον τερματισμό, σε μια από τις πιο απογοητευτικές εμφανίσεις του φέτος.
Το μονοθέσιο RB21 αποδείχθηκε ιδιαίτερα αδύναμο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Τα προβλήματα ξεκίνησαν όταν ο Piastri της McLaren φρέναρε απότομα πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, αναγκάζοντας τον Verstappen να κάνει ελιγμό αποφυγής – κάτι που προκάλεσε ποινή στον Αυστραλό. Λίγο αργότερα, ο Verstappen έχασε τον έλεγχο στη στροφή Stowe... γλιστρώντας μέχρι και τη 10η θέση.

Από εκεί ξεκίνησε ένας δύσκολος αγώνας ανάκαμψης. Η οδήγηση πίσω από άλλα μονοθέσια (στο λεγόμενο "βρώμικο αέρα") τον καθυστέρησε πολύ — χρειάστηκαν πάνω από 14 γύρους για να περάσει τον Carlos Sainz. Μόνο στο τελευταίο μέρος του αγώνα, όταν οι συνθήκες βελτιώθηκαν και τοποθέτησε μεσαία ελαστικά, κατάφερε να ανέβει στην 5η θέση — η χειρότερη θέση του φέτος εκτός του Μπαχρέιν.
Παρότι ήταν μια δύσκολη μέρα, ο Verstappen παρέμεινε ψύχραιμος μετά τον αγώνα. Παραδέχθηκε τα όρια της Red Bull και άφησε να εννοηθεί πως ίσως απομακρύνεται από τη μάχη του τίτλου. Την ίδια ώρα, φουντώνουν οι φήμες περί ενδιαφέροντος της Mercedes, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η πίεση προς τον επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner. Όλα αυτά δημιουργούν ερωτήματα για τη σταθερότητα και την κατεύθυνση της ομάδας στο μέλλον.
Η βροχή ανέδειξε βαθύτερα προβλήματα στην Red Bull και έφερε ερωτήματα για τις αναβαθμίσεις Ο Verstappen ήταν φανερά απογοητευμένος και από τις τελευταίες αναβαθμίσεις της RB21. Επισήμανε ότι δεν υπήρξε σωστή "σύνδεση" ανάμεσα στα δεδομένα που δείχνουν οι εξομοιωτές και στις πραγματικές επιδόσεις στην πίστα. Όπως είπε: «Ήταν πολύ δύσκολο να ισορροπήσω το μονοθέσιο ανάμεσα σε αργές και γρήγορες στροφές. Δεν κατάφερα να βρω καλό "ζύγισμα". Ακόμα και με τα ενδιάμεσα ελαστικά, η φθορά ήταν υπερβολική σε σχέση με τη McLaren — αυτοί ήταν πάλι σε άλλο επίπεδο.»
Η Red Bull είχε φέρει νέες αναβαθμίσεις, κυρίως στο πάτωμα και στα πτερύγια της άκρης του δαπέδου, μόνο για τον Verstappen. Σκοπός ήταν να βελτιώσουν την κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος. Όμως το μονοθέσιο είχε προβλήματα ήδη από την Παρασκευή, κάτι που οδήγησε στην απόφαση να βάλουν μια αεροτομή με πολύ χαμηλή κάθετη δύναμη – παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιούν στη Monza.

Αυτό το ρίσκο του χάρισε την pole position το Σάββατο, όμως στον βροχερό αγώνα της Κυριακής αποδείχθηκε καταστροφικό. Ο Verstappen έχασε θέσεις νωρίς, έκανε τετακέ, και χρειάστηκε να παλέψει σκληρά για να περιορίσει τις απώλειες.
Παραδέχθηκε πως το στήσιμο δυσκόλεψε τα πράγματα, αλλά πιστεύει πως ακόμα και με λίγο παραπάνω κάθετη δύναμη, δεν θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τη McLaren: «Η αεροτομή σίγουρα έκανε τα πράγματα πιο περίπλοκα, αλλά συνολικά νομίζω πως ακόμα κι αν είχαμε λίγο παραπάνω κάθετη δύναμη, πάλι δεν θα μπορούσαμε να κοντράρουμε τη McLaren.»
Τα όσα έγιναν στο Silverstone έχουν σημάνει συναγερμό στην ομάδα, κυρίως σε ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα των αναβαθμίσεων. Οι μηχανικοί της Red Bull καλούνται πλέον να διορθώσουν... τις βελτιώσεις και να δουλέψουν από την αρχή.